برگزاری رویداد ملی استاپ موشن در کاشان

اولین رویداد استانی استاپ موشن در کاشان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی رویداد ملی استاپ موشن، اولین مرحله‌ی رویدادهای استانی استاپ موشن، 28 مهرماه 1401 در دانشگاه فرهنگیان کاشان برگزار شد.

آموزش و ساخت استاپ موشن موضوع این رویداد یک روزه حضوری بود در آن بیش از 100 نوجوان کاشانی در قالب 20 تیم دانش‌آموزی حضور داشتند.

محسن مشرقی دبیر رویداد ملی استاپ موشن با اشاره به این مطلب که رویداد ملی استاپ موشن با دیگر رویدادهای آموزشی متفاوت است، به تشریح فضای کلی رویداد پرداخت و توضیح داد: رویداد ملی استاپ موشن، یک رویداد خلاقانه است. دانش‌آموزان در این رویداد به صورت نیمی حاضر می‌شوند و ایده‌پردازی می‌کنند. همچنین یاد می‌گیرند که چطور سناریو بنویسند و طبق آن استاپ موشن بسازند.

این فعال حوزه کودک و نوجوان گفت: رویداد ملی استاپ موشن یک رویداد هم‌آموزی و همفکری برای تولید کارهای هنری جذاب و اثربخش است. اینجا هیچ کس بیکار و صرفا شنونده نیست. فضایی است کاملا تعاملی و چالشی که همه یاد می‌گیرند چطور در طول یک روز استاپ موشن بسازند و در پایان روز به خروجی برسند و نمونه کار ارائه بدهند.

ابتدای رویداد استانی کاشان، کارگاه آموزش استاپ موشن برگزار شد. ابتدا مسعود شریفی از فعالین حوزه استاپ موشن به معرفی تکنیک استاپ موشن و چیستی آن پرداخت. در ادامه امین زیلویی انیماتور استاپ موشن به تفاوت‌های این تکنیک با دیگر انواع انیمیشن پرداخت. در پایان کارگاه محسن مشرقی دبیر رویداد به معرفی چند نمونه استاپ موشن پرداخت. وی تاکید کرد: خلاقیت مهمترین چاشنی استاپ موشن است و نوجوان باید بتواند با کمترین تجهیزات و در کوتاه‌ترین زمان استاپ موشن بسازد.

بعد از اتمام کارگاه و تماشای نمونه کارهای فاخر این حوزه، تیم‌های دانش‌آموزی کار گروهی خود را شروع کردند و با کمک منتورها و اساتید حاضر در رویداد به پیاده سازی ایده‌های خود پرداختند.پررورش خلاقیت نوجوانان، آموزش انیمیشن بویژه استاپ موشن، ترویج تکنیک هنری استاپ موشن و تشویق نوجوانان به ایفای نقش رسانه‌ای از اهداف برگزاری این رویداد است.

گفتنی است کاشان اولین مقصد رویدادهای استانی استاپ موشن است که به همت حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار شده و قرار است این رویداد به صورت مشابه در استان‌های تهران، اصفهان، مشهد، قزوین و شهر جازموریان از توابع کرمان برگزار شود.

 

 

 

اشتراک اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.